sábado, 31 de janeiro de 2009

Cooperativismo: a aposta de Mondragon

.
Numa recente postagem, na que se reproduzia uma entrevista com Arcadi Oliveres, o professor declarava-se admirador da fórmula cooperativista e punha como exemplo a Cooperativa Mondragon (MCC), mas fazendo a seguinte observaçom: tenhem um problema, que nom todos os trabalhadores tenhem a condiçom de cooperativistas. Mália que ao falares com Mondragon, dim-che que vam “em caminho de”.
.
Pois bem, esse "caminho de" semelha estar hoje mais próximo, despois de que o passado 17 de janeiro a Assembleia Geral da Cooperativa Eroski decidira estender aos seus mais de 52.000 trabalhadores a possibilidade de participaçom na propriedade e gestom da empresa. Isto fará-se através dum processo de vários anos, ao final do qual Eroski passará a ser a maior cooperativa mundial. Pode-se profundar nesta notícia em Vieiros ou em La Vanguardia.
.
Desde OutraEsquerda saudamos com optimismo esta nova. Qualquer passo cara a autogestom d*s trabalhador*es, por parcial ou imperfecto que seja, representa um avanço na direçom correcta e é portanto sempre bem-vido.
..
(Para conhecer algo mais o modelo participativo e de gestom de Mondragon Corporación Corporativa recomendamos ler esta interessante página, onde com o título de "La cooperativa Mondragón da lecciones de democracia" se recolhem as opiniões do profesor de Economia da Empresa Francisco Javier Forcadell Martínez.)
.

Nenhum comentário: