(tirado da web do Encontro Irmandinho)
.
Na reunión do Consello Nacional do BNG do 7-11-2008 o Encontro Irmandiño presentou unha proposta alternativa ao documento sobre a crise económica. A proposta da maioría da Executiva obviaba a etioloxía desta crise, cuestionaba moi debilmente as políticas de rescate do sistema financeiro e non aportaba propostas políticas para o ámbito europeo e estatal. A boa nova é que se acordou encargar a Executiva facer unha síntese entre ambas propostas.
Emenda do Encontro Irmandiño:
A CRISE ECONÓMICA E ALTERNATIVAS DO BNG
1. A crise do Modelo Neoliberal. Sentar a base dun novo modelo.
As políticas económicas ultraliberais preconizaron sempre a desregulación financiera e laboral. Apostaron polo déficit cero, as reducións do gasto social e as reformas fiscais para adelgazar ao Estado. Asegurouse que estender o mercado libre do control público a todos os ámbitos da vida social levaría a unha economía máis estable e competitiva. A realidade que hoxe padecemos é a demostración do fracaso estrepitoso deste tipo de políticas.
As políticas ultraliberais son o resultado dun sistema económico dominado polo capital financeiro cada vez máis desconectada da economía real e das necesidades dos pobos e das clases populares e da pequena e mediana empresa, e como analizabamos na tese da IX AN do BNG, significan a liquidación do estado de benestar, a sustitución do estado social polo estado penal.
A especulación co prezo das materias primas e dos alimentos é a expresión máis pura dun modelo insustentábel que a diferenza das dúas crises financeiras anteriores, estrangula á economía produtiva. Por iso a crise que atravesamos non é unha crise cíclica máis: é a crise do neoliberalismo económico que guiou a política seguida ou soportada pola maior parte dos gobernos nos últimos decenios.
LER MAIS...
LER MAIS...
A situación que estamos a vivir hoxendía contradí abertamente as teses do fundamentalismo de mercado e da tan loubada independencia da xestión da política monetaria que non era outra cousa que furtar ao control democrático, ferramentas esenciais de política económica. Así se construíu a Europa de Mastrich e así o analizou o BNG hai máis de tres lustros.
Agora, cando a crise demostra que os prezos non se poden alonxar do valor ad infinitum,- xa o dicía Carlos Marx - o capital financeiro que non fixo outra cousa que fabricar diñeiro bancario e activos económicos a cada volta máis imaxinativos, cando a burbulla estoura e os enfronta á bancarrota e a consecuente perda do poder, acoden aos poderes públicos que dende Bush a Zapatero, xustificándose en que hai que salvar o sistema financeiro para salvar a economía de todos, dispoñen para o seu auxilio, sumas astronómicas cuxa magnitude é dificil de percibir a primeira vista. So o Estado Español, cos 50.000 millóns de € xa anunciados, está a aportar a bancos e caixas case o quíntuplo da inversión do estado en inversións reais para o ano 2009.
E non queda aí a cousa, porque o estado convertese en garante dos préstamos entre entidades financeiras a partires de agora.
Mesmo o BCE que até agora funcionaba coma un autómata encargado de conter a inflación independentemente das consecuencias na economía real porque era o mercado o que tiña que realizar os axustes e resolver todo, suspende as subastas de prestamos e substitúea dende o pasado día 15 de outubro, por créditos ilimitados ao tipo fixado, primeiro ao 3,75 e agora ao 3,25 por cento. Pero para a economía real a referencia é outra o Euribor, mercado interbancario que todos afirman que xa non existe pero que casualmente lles serve para fixar un xuro de referencia un 44,6% maior, en beneficio dos financeiros.
Compre, xa que logo, recobrar o control das políticas económicas para a cidadanía nos diferentes ámbitos, rescatando o poder das mans dos usurpadores disfrazados de técnicos.
- Por difícil que sexa, por imposíbel que pareza non hai outro camiño que democratizar o poder mundial, FMI, Banco Mundial e a ONU. É imprescindíbel e urxente a regulación e control das transaccións especulativas financeiras internacionais con freos como a Taxa Tobin.
- Por difícil que sexa a construción da Europa dos Pobos e cidadáns non podemos renunciar e temos que aproveitar a crise para facer pedagoxía e reclamar o control das institucións democráticas sobre do BCE.
- Por difícil que sexa temos que esixir do Goberno Español que faga uso da banca pública lle queda, ICO, para poñela ao servizo da economía produtiva, e as entidades financeiras que non se sosteñan que se nacionalicen xa que todas e todos imos pagar a desfeita.
Só a misión reguladora e estabilizadora do sector público na actividade económica pode sentar as bases dun modelo de desenvolvemento máis xusto, máis democrático e máis sustentábel.
Actuacións sobre da economía produtiva para protexela no posíbel da crise financeira:
- Para recuperar a demanda interna, esixir do Goberno do Estado que se referencien os préstamos ao xuro do BCE en substitución do Euribor do mesmo xeito que noutro momento se cambiou a este dende o Mibor.
- Dotar á Xunta de Galiza de auténticas institucións financeiras e de desenvolvemento económico criando o Instituto de Desenvolvemento de Galiza de acordo coas propostas programáticas e proposicións de lei presentadas reiteradamente polo BNG.
A creación dunha banca pública galega que comece por xestionar as finanzas e Tesourería da Comunidade Autónoma e a creación dun IDG que promova as actividades produtivas con participación directa no capital social das empresas, son propostas do nacionalismo as que o PSOE tería moi difícil negarse na actual conxuntura. - Exercer as competencias exclusivas da CCAA para modificar os órganos reitores das caixas e a orientación da súa política crediticia con vistas a un fortalecemento dos lazos coas empresas: compromiso de canalizar os depósitos cara créditos concedidos en Galiza; reorientación da política de crédito para dar maior importancia aos dirixidos a empresas industriais; favorecer a participación directa no capital de empresas industriais, sexa por parte das caixas directamente ou a través dun aumento significativo da participación da caixas nos diferentes instrumentos e fundos de participación empresarial que se artellen polo IDG
- Promover a creación do Grupo Lácteo Galego e dunha Empresa Pública de Enerxía de Galiza que participe na explotación e rendementos da enerxía eólica.
Para o BNG a crise actual reclama respostas decididas que, ao tempo que solventan as urxencias do curto prazo – a atención ás persoas desempregadas, a reactivación económica, o financiamento das actividades produtivas – senten as bases dun cambio estrutural, dun novo modelo de desenvolvemento e organización da economía.
Somos conscientes da insuficiencia do autogoberno para emprender outras políticas que haberá que poñer en marcha para nos recuperar da crise e emprender un futuro de progreso e benestar sustentábel e por iso pensamos que temos que seguir a traballar por un novo estatuto, máis no entanto temos que esgotar as competencias até o límite con normas e iniciativas ambiciosas para solucionar os problemas da cidadanía. Se as frean con recursos diante do Tribunal Constitucional e as políticas responden a necesidades sentidas ao menos faremos pedagoxía é evidenciar a insuficiencia do actual estatuto para as necesidades de Galiza.
Nenhum comentário:
Postar um comentário