domingo, 11 de janeiro de 2009

Andrew Flood: Civilizaçom, Primitivismo e Anarquismo

.

Introduzíramos a polêmica sobre o Primitivismo com uma introduçom a cargo de um dos seus defensores, John Moore. Recomendamos continuar agora com um artigo de um dos seus detractores, o anarquista irlandês Andrew Flood (pode-se consultar a versom original em inglês ou uma traduçom ao castelhano). O texto centra-se em criticar que a alternativa primitivista nom é verdadeiramente uma alternativa, pois uma sociedade de caçadores-recolectores nom poderia alimentar mais que a uma ínfima minoria (sendo generosos, o 2%) da povoaçom mundial -nom constituindo portanto nengum tipo de soluçom para o 98% restante. Além disso, o artigo lamenta que os primitivistas se considerem -e sejam considerados- "anarquistas", quando rejeitam a organizaçom de massas que o anarquismo veu considerando classicamente como a única forma de luitar contra a opressom e provocar um câmbio revolucionário.
.
O artigo é interessante e bem argumentado. Porém, ainda coincidindo mais com o seu tom geral que com os postulados primitivistas, hai algumas objecções possíveis*. Fundamentalmente, semelha sugerir que a desapariçom desse 98% da humanidade é algo que teria que ser orquestrado de algum jeito polos defensores do primitivismo; mas estes dim mais bem que essa massacre simplemente terá lugar, inevitavelmente, devido a um inminente colapso da civilizaçom (ocasionado à sua vez pola extinçom dos recursos naturais, o câmbio climático ou alguma catástrofe similar). Entom, nom é que os primitivistas contribuam para a morte da inmensa maioria da espécie humana senom que prevem que será assi. Por nom extendernos, pode-se ler uma contra-réplica na web The Anthropik Network, onde se desenvolve este argumento (e outros 4).
.
Confio que este debate seja de interesse, pois o tema primitivismo nom se esgota aqui nem muito menos. Mais adiante está previsto falar, como nom, de John Zerzan. Assi que, permanecede atentos!
.
* (para além de objectar à crença em que a tecnologia é simultaneamente neutral -nem boa nem má- e pode server para aumentar a liberdade, algo que após ler a Balabanian nom podemos escuitar sem arquear as sobrancelhas).

Nenhum comentário: